Επιλογής
Μεγάλες Βάσεις ∆εδομένων
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Σκοπός του μαθήματος είναι η εμβάθυνση των φοιτητών σε θέματα που σχετίζονται με τις Βάσεις ∆εδομοένων Σκοπός είναι να βοηθήσει του φοιτητές:
- Να εμβαθύνουν τη γνώση τους σε συστήματα Βάσεων ∆εδομένων
- Να έρθουν σε επαφή με σύγχρονα συστήματα διαχείρισης δεδομένων που δε βασίζονται στο σχεσιακό μοντέλο
- Να γνωρίσουν τον τρόπο λειτουργίας των βάσεων δεδομένων με συναλλαγές
- Να έρθουν σε επαφή με τις δομές δεδομένων που υποστηρίζουν τις σύγχρονες βάσεις δεδομένων (π.χ. ευρετήρια)
- Να γνωρίσουν περιβάλλοντα βάσεων δεδομένων στην πράξη και τον τρόπο εφαρμογής αυτών (εργαστήριο)
- Να γνωρίσουν εξειδικευμένες βάσεις δεδομένων αντικειμένων, χωρικών δεδομένων, χρονικών δεδομένων και εγγράφων
- Να μπορούν να αναλύσουν μια σχεσιακή και μια μεγάλη βάση δεδομένων
- Να μπορούν να σχεδιάσουν στο σύνολο των απαιτούμενων βημάτων μια σχεσιακή Β∆.
- Να πειραματιστούν με μεγάλα δεδομένα στο διαδίκτυο όπως από ανοιχτά API ή από σύνολα δεδομένων
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη ή και ομαδική εργασία
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Σύντομη περιγραφή
- Ανάλυση του σχεδιασμού ενός συστήματος βάσεων δεδομένων στην πράξη.
- Σχεδιασμός σύγχρονων βάσεων δεδομένων και χειρισμός μεγάλων δεδομένων.
- Σύνθετα ερωτήματα της γλώσσας SQL και γενικών γλωσσών ερωτημάτων.
- Ανάλυση γλωσσών ερωτημάτων και εμβάθυνση στο γλώσσα SQL (απόδοση, βελτιστοποίηση, κ.α.).
- Διαχείριση συναλλαγών και ταυτοχρονισμός.
- Θέματα ασφάλειας στις βάσεις δεδομένων.
- ∆ιαχείριση μεγάλων δεδομένων
- ∆ημιουργία μεγάλων βάσεων δεδομένων
- Αποθήκες ∆εδομένων
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου Διαλέξεις 39 Αυτοτελής μελέτη 111 Σύνολο μαθήματος 150 - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Εργαστηριακές ασκήσεις που εκπονούνται κατά την διάρκεια του εξαμήνου, και γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. Ο τελικός βαθμός προκύπτει συνυπολογίζοντας τους βαθμούς της γραπτής εξέτασης (βάρος 50-60%) και του εργαστηρίου (βάρος 40-50%). Προϋπόθεση, ο προβιβάσιμος βαθμός στο εργαστήριο και στην εξέταση. Η γραπτή τελική εξέταση μπορεί να περιλαμβάνει:
- Ανάλυση και συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (multiple choice questions).
- Επίλυση προβλημάτων εφαρμογής των γνώσεων που αποκτήθηκαν.
Για τις περιπτώσεις σπουδαστών με αποδεδειγμένη μαθησιακή δυσκολία (π.χ. δυσλεξία), η γραπτή εξέταση μπορεί να συνοδεύεται από σύντομη προφορική εξέταση στα ίδια θέματα με εκείνα της γραπτής εξέτασης.
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
1. Hoffer J., Ramesh V., Topi H. , Μιχαήλ Βαΐτης – Ευαγγελία Καβακλή (επιμέλεια), Βάσεις ∆εδομένων: Σύγχρονη ∆ιαχείριση, Εκδόσεις: Κλειδάριθμος, Εκδόσεις: Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε.
2. R. Ramakrishnan, J. Gehrke, Συστήματα ∆ιαχείρισης Βάσεων ∆εδομένων, Εκδόσεις: Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε., 2012
3. Korth Henry, Silberschatz Abraham, Sudarshan S, Συστήματα Βάσεων ∆εδομένων, Εκδόσεις Μ. Γκιούρδας - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙ∆Α ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS